我的微博

2010年10月24日

JENNY的第一塊手工皂



自從上次去完台中之後,被台灣的工手皂深深吸引著!回港後一直想自製手工皂,機緣巧恰之下,昨天在書店(我很少逛書店...)見到一本台灣的手工皂製作雜誌,還附送手工皂的基本製作材料,見信用咭有八折,就買下來試試!

原 來,手工皂有MP和CP之分。MP是較易製作的,只要把買下的皂基融解後,再把自己喜愛的精油和乾花混合待冷待即成。好處是方便快捷易做,但由於不了解皂 基由什麼製作而成,品質較沒有保證。 至於CP皂呢~就真的要自己挑選不同的"油品"(如椰子油、橄欖油、棕櫚油、乳木果油、杏油等等...),自行調配組合及分量,再打成皂,成份較天然,而 選不同的油品,用途也會不同,製作出來的手工皂,就更合用。



今次第一次造手工皂,當然是製作MP皂啦! 雜誌附送了一片透明和白色皂基,足夠做一塊掌心般大小的皂。再找來家中的材料,今次要造的是---薰衣草天竺葵鯊稀皂。

材料 : 薰衣草、薰衣草精油、天竺葵精油、酒精噴霧、透明皂基和白色皂基



為了增加滋潤,特別加入這瓶珍貴的"然橄欖角鯊稀油" ---
這支鯊稀油,其實是自己的保膚品,不過一直都覺得太油...這下用在皂中,洗過的手又真的很滑!



把透明和白色的皂基分別切粒。



隔水加熱透明皂基,待完全融解後加入薰衣草,再倒入模內。在表面噴酒精以減少氣泡。



隔水加熱白色皂基,待融解後加入薰衣草、精油及鯊稀油拌均,再倒入模內。



在表面噴酒精減少氣泡,放入雪櫃冷卻後即成。



完成!! 從雪櫃拿出來後要放在通爽的室溫環境下風乾,之後便可以使用啦!

MP皂我只會用來洗手,洗過一次,很香很天然的香薰味! 而且加了角鯊稀,手滑滑的! 算是成功囉!

之後我會學造CP皂,成功後用來送給朋友~YEAH!!

P.S. 其實還可以自製洗髮皂和其他護膚品! 繼續努力研究!!

5 則留言:

匿名 說...

送我一塊滋潤的吧!

SiuYee 說...

Jenny很厲害啊!

JENNY 說...

zita,
好啊~遲些學會了cp,送你玫瑰味的~

採虹,
都幾易學啊~

星空無晴 說...

MP同CP既分別:
MP=CP-丙三醇(即係甘油)
甘油本身就係滋潤物質
好多時都被析出,去做其他保養品既原料

透明果隻應該係硬脂酸鉀,
另一隻應該係硬脂酸鈉
(以上都係指主要成份)
都係無滋潤效果,
而且會去咗手上既油(如果唔係,做咩洗完隻手會咁乾爽)

CP皂...我因為功課關係整過兩次
製作既方式,坊間有好多,
但係重點係要等佢完全皂化
要幾個月,同埋係特定環境下存放
仲有就係,保存期會比較短
(都係因為甘油)

我曾經用一舊啱啱搞起既CP直接去用
結果雙手手掌手背第二日甩哂皮= =

(大概係因為直接接觸到整cp用到既原料之一既哥士的/氫氧化鈉超濃溶液,好在有即時洗
手)

JENNY 說...

星空.
多謝你的詳盡資訊啊~